TELEPORADY III 2021
9.03.2021INFORMACJA O WARUNKACH UDZIELANIA TELEPORAD
W RAMACH PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
W NZOZ GDAŃSK-POŁUDNIE
W ZWIĄZKU Z ROZP. MIN. ZDROWIA Z 5.03.2021 r.
Wybór formy udzielania świadczeń (teleporada lub porada osobista) zależy od preferencji Pacjenta z wyjatkiem stanów, których porada udzielana jest w sposób osobisty:
-
pierwsza porada realizowana przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru
-
porada związana z choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
-
porada związana z podejrzeniemchoroby nowotworowej
-
porada dla dzieci do 6. roku życia z wyłączeniem porad kontrolnych w trakcie leczenia, których udzieleanie jest możłiwe bez badania fizykalnego
Teleporada jest dopuszczalna nawet wbrew woli pacjenta w następujących przypadkach:
-
istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2
-
pacjent potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną
-
pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną
-
pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia
-
dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu
-
Porady związane z zakończeniem lub przedłużeniem izolacji z powodu zakażenia koronawirusem są udzielane w formie teleporady, chyba, że lekarz stwierdzi konieczność badania osobistego.
-
Teleporady udzielane są przy użyciu łączności telefonicznej.
-
Termin (dzień i godzina) udzielania telepoardy jest ustalany przez pracownika rejestracji w uzgodnieniu z Pacjentem.
-
Rejestrując się przez formularz e-rejestracji Pacjen rejestruje się na teleporadę.
-
W ustalonym terminie (dzień i godzina) lekarz zadzwoni do Pacjenta na podany podczas rejestracji numer telefonu. Udzielenie teleporady będzie możliwe po pozytywnej weryfikacji tożsamości Pacjenta.
-
Ustalona godzina udzielania teleporady jest przybliżona.
-
W przypadku nieodebrania telefonu przez Pacjenta w ustalonym terminie lekarz będzie podejmował kolejne dwie próby nawiązywania połączenia w odstępach ok. 5 min.
-
W przypadku nieodebrania telefonu przez Pacjenta w ustalonym terminie po trzech próbach połączenia, w celu uzyskania teleporady Pacjent musi ustalić kolejny termin.
-
Podczas teleporady, ze względu na stan zdrowia Pacjenta może zostać ustalona konieczność udzielenia porady osobistej.