Gdańsk Południe

NFZ eRejestracja

Aktualności

TELEPORADY III 2021

9.03.2021

INFORMACJA O WARUNKACH UDZIELANIA TELEPORAD

W RAMACH PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ

W NZOZ GDAŃSK-POŁUDNIE

W ZWIĄZKU Z ROZP. MIN. ZDROWIA Z 5.03.2021 r.

 

 

Wybór formy udzielania świadczeń (teleporada lub porada osobista) zależy od preferencji Pacjenta z wyjatkiem stanów, których porada udzielana jest w sposób osobisty:

 

 

 

  • pierwsza porada realizowana przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru

  • porada związana z choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,

  • porada związana z podejrzeniemchoroby nowotworowej

  • porada dla dzieci do 6. roku życia z wyłączeniem porad kontrolnych w trakcie leczenia, których udzieleanie jest możłiwe bez badania fizykalnego

 



 

Teleporada jest dopuszczalna nawet wbrew woli pacjenta w następujących przypadkach:

 

  • istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2

  • pacjent potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną

  • pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną

  • pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia

  • dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu

 

  1. Porady związane z zakończeniem lub przedłużeniem izolacji z powodu zakażenia koronawirusem są udzielane w formie teleporady, chyba, że lekarz stwierdzi konieczność badania osobistego.

  2. Teleporady udzielane są przy użyciu łączności telefonicznej.

  3. Termin (dzień i godzina) udzielania telepoardy jest ustalany przez pracownika rejestracji w uzgodnieniu z Pacjentem.

  4. Rejestrując się przez formularz e-rejestracji Pacjen rejestruje się na teleporadę.

  5. W ustalonym terminie (dzień i godzina) lekarz zadzwoni do Pacjenta na podany podczas rejestracji numer telefonu. Udzielenie teleporady będzie możliwe po pozytywnej weryfikacji tożsamości Pacjenta.

  6. Ustalona godzina udzielania teleporady jest przybliżona.

  7. W przypadku nieodebrania telefonu przez Pacjenta w ustalonym terminie lekarz będzie podejmował kolejne dwie próby nawiązywania połączenia w odstępach ok. 5 min.

  8. W przypadku nieodebrania telefonu przez Pacjenta w ustalonym terminie po trzech próbach połączenia, w celu uzyskania teleporady Pacjent musi ustalić kolejny termin.

  9. Podczas teleporady, ze względu na stan zdrowia Pacjenta może zostać ustalona konieczność udzielenia porady osobistej.

 

POWRÓT DO LISTY

ZACHĘCAMY DO KORZYSTANIA

Z REJESTRACJI INTERNETOWEJ

 

 

 

 

 

 

 

Informujemy, że serwis korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza akceptację Polityki Cookies. Zamknij